Интернет-трендтер мен әлеуметтік желілер акциялардың бағалары мен трейдерлердің стратегияларына қалай әсер етеді

Бүгінгі таңда қор нарығын құлдырату немесе қандай да бір акцияны «ғарышқа» ұшырту үшін бір твит жеткілікті. Бұған көнуге болады немесе әлеуметтік желілердің әсерін өз пайдана қарай қолдануды үйрену мүмкіндігі бар. Мұны қалай жасауға болады? Төменде айтып береміз:


Бұрын қалай болған? Инвесторлар кірістер туралы есептерді зерттеген, саяси оқиғаларды бақылаған, газет оқыған және пайыздық мөлшерлемелердің өзгеруін бақылаған. Содан кейін, алынған деректерді талдап, олардан тарихи заңдылықтарды іздеп, инвестициялық стратегияларды қалыптастырған.

Қаржы нарықтары көбінесе салыстырмалы түрде аз болған ақпарат көздеріне тәуелді болды.

Қазір барлығы басқаша. Иә, біз әлі де ресми ақпарат көздерін бақылап отырамыз. Бірақ қазір инвестициялық ландшафтқа әлеуметтік желілер де әсер етуде. Бұл нарықты өзгерте алатын ақпарат көздерінің әлдеқайда көп екенін білдіреді.



Қаржы нарықтары, әлеуметтік желілер және мемдік акциялар


Reddit, Twitter, Facebook және [кез-келген әлеуметтік желінің атауы] инвестициялар туралы ақпаратқа толы. Сонымен қатар, бұқаралық ақпарат құралдарына қарағанда, ол жерде тәжірибелі трейдерлерден бастап жаңадан бастаушыларға дейінгі, әр түрлі қатысушылардың пікірлерін табуға болады. Бұл ақпаратқа кез-келген адам қол жеткізе алатындықтан және сарапшыдан соңғы пайдаланушыға дейінгі жол қысқа болғандықтан, кейде бұл пікірлер нарықта өзіндік импульстарды тудыруы мүмкін.

Мұндай импульстің жарқын мысалы - «мемдік» акциялар.

2020 жылы r/WallStreetBets деп аталатын Reddit форумының пайдаланушылары GameStop (GME), AMC Entertainment (AMC), BlackBerry (BB) және басқа да бірқатар компаниялар акцияларының бағасын көтеру үшін біріккен. Бұл компаниялар біртіндеп құлдырайды деп есептелді, сондықтан институционалдық инвесторлар (хедж-қорлар) өздерінің бағалы қағаздарын белсенді түрде қысқартып, бағаның төмендеуінен ақша тапты. Оның үстіне short-позициялар ондаған миллион долларды құрады.

Мемдік-инвесторлар, олардың пікірінше, нарықтарды өз пайдасына манипуляциялайтын институционалдарға қарсы ойнап, өздерінің шағын революциясын жасауға шешім қабылдады. Олар бағаны біртіндеп көтеріп, шортистерге жүктемені арттыра отырып, бағалы қағаздарды белсенді түрде сатып ала бастады. Алты айдан кейін, 2021 жылдың басында, long мәмілелерінің ағыны бағаны басқаны сонша, short-позицияны ұстау тиімсіз болды. Шортистер ақша жоғалта бастады, сондықтан олар бір сәтте позицияларын жабуға кірісті. Содан кейін мемдік-инвесторлар ұмтылған жағдай - шорт-сквиз (short squeeze – акцияларды сатып алу арқылы өз позицияларын тез жабуға мәжбүр болған сатушыларды қысу) туындады.




GameStop компаниясының өзі де пайда көрді, ол қарыздарын өтеп, бизнесін қайта құрылымдай алды.

Мемдік акциялардың бағасы күрт өсе бастады. Әсер сығылған серіппенің «ату» әдісіне ұқсас болды. Мысалы, құлдырап бара жатқан бейне ойын бөлшек сауда желісінің GameStop қағазы 1500%-ға көтерілді. Басқа акциялар бойынша өсім айтарлықтай аз болды, бірақ ондаған, тіпті жүздеген пайыздарды құрады. Осылайша, мыңдаған мемдік-инвесторлар өздерінің шағын революцияларын жасады және бірнеше айдың ішінде (тіпті бірнеше күнде) миллионер атанды. Әрине, үлкен шығынға ұшыраған алыпсатарлар болғанымен жағдай өте белгісіз және қауіпті болды.

Әлеуметтік желілердің қор нарығына ықпал етуінің тағы бір мысалы бар - америкалық Eli Lilly фармацевтикалық компаниясының тарихы. Ол адал емес ойынның құрбанына айналған еді.
 
Мұның бәрі Twitter-де Eli Lilly компаниясы екенін мәлімдеген екі жалған аккаунттың пайда болуынан басталды. Бұл аккаунттар Twitter Blue қызметін пайдаланып, оларға көк құсбелгі берілді. Бір кезде аккаунтардың бірі компания енді өзінің негізгі өнімі – инсулинді тегін таратады деп хабарлады. Хабар Twitter қолданушылары арасында тез таралған еді, себебі көк құсбелгі ақпараттың дәйектілігіне кепіл болды.

Нарық бірден әрекет етті - келесі күні Eli Lilly-дің акциялары 4,37%-ға азайып, жалпы шығын 15 млрд долларға жетті.




Әлгі твит.

Eli Lilly компаниясы бұл оқиғаны назардан тыс қалдырған жоқ. Компанияның ресми аккаунты Twitter-де жалған аккаунттан келіп түскен жаңылыстыратын хабар үшін кешірім сұрап, аккаунттардың қайсысы ресми аккаунт екенін түсіндірді. Бірақ осындай түсіндірмелерден кейін де кейбір пайдаланушылар күмәндана берді, себебі жалған аккаунттың құсбелгісі болған еді, ал мұндай құсбелгі дәстүрлі түрде сенім белгісі ретінде қызмет ететін.
 
Lockheed Martin, Coca-Cola, BP, Nestlé сияқты ірі компаниялар да құсбелгісі бар жалған Twitter аккаунттардың осындай «шабуылына» ұшырған еді.


Мемдік акциялардың көтерілу және құлдырау себептері


Мемдік инвесторлар қозғалысы көп ұзамай тәжірибелі инвесторлар мен қаржыгерлердің ғана емес, әлеуметтанушылардың да назарын аударды. Олар форумдарды зерттеп, қозғалыстың көпшілігі Robinhood және қор нарығына кіру кедергісі төмендетілген басқа платформаларды пайдаланған миллениалдар мен Z буынының өкілдері деген қорытындыға келді.

Бірақ мәселе тек жаста ғана емес, сонымен қатар перспектива мен көзқараста. Бөлшек инвесторлардың жаңа буыны саудаға (және оған ғана емес) басқа көзқараспен қарайды. Олар үшін дәстүрлі қаржылық ұсыныстар мен жаңалықтар агенттіктері екінші орынға түседі. Олар әлеуметтік желілер мен вирустық ақпаратқа көбірек сенеді.

Дәл осы әсер WallStreetBets авторларына көптеген жаңа инвесторларды тартуға және миллиардтаған ақша табуға мүмкіндік берді. Жетістік тарихы көп ұзамай (және күтілгендей) мемдік инвесторлардың «асқабағына» айналса да, олардың көпшілігі ақшасын жоғалтты, және де бұл өте маңызды мәселенің бірін көрсетті. Қаржы әлемінде өзгеріс болды. Қор нарығын енді таңдаулылар үшін жабық арена деп атауға болмайды, ол біртіндеп құзыреттіліктің барлық деңгейіндегі әртүрлі адамдардың пікірлері әсер етуі мүмкін алаңға айналуда. Ал мұның бәрінің ортасында әлеуметтік желі жатыр.


Твиттерден бастап нарық шыңдарына дейін 


Американдық математик және метеоролог Эдвард Лоренц «көбелек әсері» терминін енгізді. Бұл анықтама біз өмір сүріп жатқан жаңа керемет әлемді жақсы сипаттайды - тек бір абайсыз (немесе жоспарланған) әрекет қор нарығында тізбекті реакцияны тудыруы мүмкін.

Мысалы, Илон Маскты алайық. Оның қорғалған хабарламалары бар мессенджерге сілтеме жасаған «Use Signal» твитінің өзі Signal Advance акцияларының 1100%-ға жуық өсуіне әкелді. Инвесторлар сервистің бұл компаниямен ешқандай байланысы жоқ екенін білмеді, бірақ оның бағалы қағаздарын сатып алды. Және бұл бірреттік жағдай емес. Миллиардердің Dogecoin мемдік криптовалютасы туралы твиті ұзақ уақыт бойы әзіл-қалжыңның бөлек тақырыбына айналды (тек ол ғана емес), өйткені олар бұл монетаны үнемі жоғарылатады. Әлеуметтік желілер көптен бері Маскты осы криптовалютаның амбассадоры етуді ұсынатын деңгейге жетті.



Дәл сол твит...




Алайда, нарықтар ықпалды адамдардың твиттері арқылы ғана емес, сонымен бірге олар тудыратын үрдістер арқылы да қозғалады. Вирустық хэштегтер мен әлеуметтік желілердегі пікірталастар тұтынушылар қызығушылығының күрт өсуіне және соның салдарынан акциялар бағасының жоғарлауына әкелуі мүмкін. Мысалы, 2017 жылы #DeleteUber ақпараттық науқаны көптеген пайдаланушылардың басқа сервиске, дәл сол кезде таза кездейсоқтықпен (немесе жоқ па?) өз имиджін жақсарту қажет болған Lyft-ке ауысуына әкелді.

Бұл үрдістердің негізінде FOMO феномені немесе «Мүмкіндікті жіберіп алу қорқынышы» жатыр. Әлеуметтік желілер бұл әсерді күшейтеді, өйткені бүкіл әлемдегі инвесторлар басқалардың қор нарығында үлкен пайда табатынын көріп, сондай табысқа жеткісі келеді. Осының арқасында тез өсіп келе жатқан акциялардың айналасындағы толқулар мүмкіндікті жіберіп алудан қорқатын пайдаланушылар арасында сұранысты арттырады, бұл бағаның одан да жоғары өсуіне әкеледі.

Бір жағынан, бөлшек инвесторлар пайда табуы керек. Алайда, көбінесе керісінше болады. Мұндай жағдайларда акция бағасын жасанды түрде көтеру активтің ішкі құнына сәйкес келмеуі мүмкін. Бұл күрт өсуден кейін күрт құлдырау жүреді дегенді білдіреді. Нәтижесінде мыңдаған, тіпті миллиондаған бөлшек инвесторлар мүмкіндікті жоғалтып алудан қорқып, ештеңесіз қалды.


Әлеуметтік желілердің қор нарығына әсері: оң және теріс жақтары


Әлеуметтік желілердің қор нарығына әсері екі қырлы қылышқа ұқсас. Бір жағынан, бұл мүмкіндіктер. Екінші жағынан, тәуекелдер. 

Құбылмалылық. Әлеуметтік желілердегі ақпарат орман өрті жылдамдығымен таралады. Бұл инвесторлардың кенет реакциясына әкелуі мүмкін, нәтижесінде акциялардың бағасы айтарлықтай құбылмалы болады. Дегенмен, бұл жерде компанияның нақты көрсеткіштері немесе құны маңызды емес, трендтік хабарламалар немесе вирустық жаңалықтар жеткілікті болады.

Жалған ақпарат. Кез келген адам ақпаратты әлеуметтік желілерде жариялай алады, бұл оларды жалған мәліметтер, қауесеттер және тіпті нарықты әдейі манипуляциялау схемалары үшін ыңғайлы алаңға айналдырады. Сенімді ақпаратты шудан ажырата білу маңызды дағдыға айналды.

Ақпараттың қолжетімділігі. Нарық туралы маңызды ақпарат тек Уолл-стрит кәсіпқойларына қолжетімді болатын күндер артта қалды. Бүгінгі таңда смартфоны бар кез келген адам нарықтық деректердің үлкен көлеміне, сарапшылардың пікірлеріне және әріптестерінің пікірталастарына нақты уақыт режимінде қол жеткізе алады, бұл ойын шарттарын бұрын-соңды болмаған жолдармен теңестіреді.

Нарыққа кіру қолжетімді. Жетілдірілген сауда платформаларының арқасында кез-келген адам инвестор бола алады. Өйткені, олар нарыққа кіруді, сауда жасауды және инвестициялық идеяларды іздеуді жеңілдетеді, нарық үрдістер туралы ерте ескерту жүйелері ретінде қызмет ете алады. Ақылды инвесторлар әлеуметтік желілердегі өсіп келе жатқан үрдістерді кешкі жаңалықтарға шықпас бұрын байқап алады, бұл оларға жақсы кіріс нүктесін береді.


Онлайн-үрдістерге қалай бейімделуге болады


Енді тек дәстүрлі қаржылық жаңалықтар мен деректерді талдауға сенуге болмайды. Ағымдағы нарықта қалу үшін онлайн-үрдістерді терең түсіну және олар әкелетін жылдам өзгерістерді болжау және оларға уақытылы әрекет ету қабілеті талап етіледі.

Инвесторлар қолданатын ең өзекті әдістердің бірі жағдай көрсеткіші болып табылады. Бұл күрделі құралдар әлеуметтік желілердегі контентті талдау, белгілі бір акцияларға немесе жалпы нарыққа қатысты халықтың көзқарасын анықтау үшін жасанды интеллект пен машиналық оқытуды пайдаланады. Твиттердегі, посттардағы және мақалалардағы деректердің үлкен көлемін өңдеу арқылы бұл құралдар нарықтың жағдайын түсінуге мүмкіндік береді және трейдерлерге ықтимал ауытқулар мен мүмкіндіктерді болжауға көмектеседі.

Бұл бейімделуде сауда платформаларының эволюциясы маңызды рөл атқарады. Бүгінде олар транзакциялардан тыс функцияларды ұсынады. Олар әлеуметтік желілердің арналарын біріктіреді, жағдайды талдау нәтижелерін ұсынады, тіпті басқа адамдардың мәмілелерін көшіруге мүмкіндік береді. 


Және мүлдем басқа акциялардың көтерілуі.
Tradernet.Global сауда платформасы пайдаланушыларға әр компания бойынша жаңалықтар фонын бақылауға мүмкіндік береді және оны жасанды интеллект арқылы бағалайды.


Қорытындылар


Бір жағынан, әлеуметтік желілер инвестор құралы ретінде бірнеше жыл бұрын болмаған керемет мүмкіндіктер береді. Дегенмен, олар кенеттен және айтарлықтай шығындарға әкелуі мүмкін көптеген тәуекелдерді тудырады, ал тексерілмеген ақпараттың көптігі дұрыс негізделмеген шешімдер қабылдауға әкелуі мүмкін. Мемдік акциялардың тез көтерілуі мен құлдырауы жылдам пайда мен тез шығынның әлеуетін көрсетті.

Бұл уақытта табысқа жетудің кілті — теңдестірілген тәсіл. Іргелі және техникалық талдауға негізделген дәстүрлі инвестициялық стратегиялар әлі де маңызды мәнге ие және онлайн-үрдістерге қажетті тепе-теңдікті қамтамасыз етеді.

Трейдерлер мен инвесторлардың мақсаты сыналғанды жаңасымен үйлестіру: сандық толқынмен жүріп, дәстүрлі қаржылық даналықтың құтқару кеудешесін қолдануды білу керек.

Получите бесплатную консультацию специалистов

Неккоректное имя
Неккоректный номер телефона
Неккоректный email