02.08.2023 19:59

Fitch АҚШ-тың ұзақ мерзімді несиелік ұпайын төмендетті

Fitch АҚШ-тың ұзақ мерзімді несиелік ұпайын AA+ деңгейіне дейін бір сатыға төмендетті. Мамыр айында техникалық дефолт қаупі, тығырықтан шығудың ұзақ ізденісі және бюджет тапшылығы мәселесі бойынша түбегейлі шешімнің болмауы аясында рейтинг бойынша болжам нашарлады, бұл бүгінгі оқиғаны болжады. Осылайша, үш ірі рейтингтік агенттіктің екеуі АҚШ-тың ең жоғары несиелік рейтингін алып тастады. Moody's, сондай-ақ Dominion Bond Rating Services (DBRS) тәуелсіз агенттігі әзірге АҚШ-тың несиелік рейтингін тұрақты болжаммен жоғары деңгейде ұстап отыр.

Freedom Finance Global сарапшыларының пікірінше, жаңалық белгілі бір дәрежеде жағымсыз. Ол тек АҚШ-та ғана емес, сонымен қатар ірі әлемдік биржаларда да акциялар нарығында техникалық түзетуді тудыруы мүмкін, бұл қазірдің өзінде болып жатыр. Түзету аптаның соңына дейін созылуы мүмкін. Сонымен қатар, көлемі $24,5 трлн доллардан асатын АҚШ-тың мемлекеттік қарыз нарығы дүр сілкіндірген жоқ. Он жылдық қазынашылық қағаздардың кірістілігі 4% - ға жақын. Қорларда жаппай сатылымға себеп жоқ. Шамасы, инвестициялық декларациялар мен индекс ережелері бұл оқиға пассивті портфельдерді қайта қарауға әкелмейді.

"Бүгін, ең алдымен, TLT (шамамен американ $200 млрд активтері бар американдық ұзақ мерзімді облигациялар қоры) және ұқсас қағаздарды қадағалап отыру керек. Оқиға банк секторына айтарлықтай әсер етпейді: активтердің түсуі болмайды. Сонымен қатар, ұзақ мерзімді қағаздар жалпы мемлекеттік қарыздың тек 17% құрайды және оның едәуір бөлігі мемлекеттік құрылымдарға (ФРЖ, штат үкіметтері және т.б.) бөлінеді", – деп атап өтті Георгий Ващенко, Freedom Finance Global талдау департаменті директорының орынбасары. 

Fitch шешімі инвесторларға АҚШ-тың мемлекеттік қарыз мәселесі өте маңызды екенін және 2025 жылдан кейін оны шешу қажет болатынын еске салады. Қарыз жүктемесі қазірдің өзінде ЖІӨ-нің 105% - нан асады (немесе жалпы қарызды есептегенде 120%) және оған қызмет көрсету шығындары өсуде, олар қазірдің өзінде барлық бюджет шығындарының 10% құрайды. 2024 жылдан кейін (Байден әкімшілігі жұмыс істеген кезде төбенің әрекеті қатып қалады), ол жекелеген түрлерді (discretionary) қысқарту, салықтарды көбейту қажет болуы мүмкін. Сонымен қатар, қарызды одан әрі жоғары мөлшерлемемен қайта қаржыландыруға тура келеді, әсіресе егер осы уақытқа дейін ФРЖ монетарлық саясатты айтарлықтай жеңілдете алмаса. Қазір мемлекеттік қарыз бойынша орташа өлшенген мөлшерлеме 2,5% - дан асты және рейтингтердің төмендеуі Үкіметті қымбатырақ қарыз алуға мәжбүр етеді.