20.05.2024 16:09

Tesla еуропалық автопарк сатып алушыларына жеңілдіктер жасайды

Tesla (TSLA) еуропалық лизингтік компанияларды автоөндірушілердің бөлшек сауда бағасын бірнеше рет төмендетуі олардың автопарктерінің құнын төмендетіп, ал баяу қызмет көрсету мен қымбат жөндеу корпоративтік клиенттерді итермелегеннен кейін тыныштандыруға тырысады.

Tesla жаңа автомобильдерді сатып алуға ресми емес жеңілдіктер ұсынады, егер олар бар болса, сондай-ақ қызмет көрсету, жөндеу және тапсырыстарды рәсімдеу жөніндегі талаптарды реттеуге тырысады. Автопарк менеджерлері мен лизингтік компаниялар Тесла бұл проблемаларды көп жылдар бойы елемегенін айтады.

Tesla бөлшек сауда бағасының төмендеуі бүкіл әлемде электромобильдерге сұраныстың азаюына және әсіресе BYD сияқты қытайлық электромобиль өндірушілер тарапынан өсіп келе жатқан бәсекелестікке жауап ретінде сатуды ынталандыруға бағытталған. Бірақ бұл Еуропадағы ірі клиенттердің пайдасына зиян келтірді, онда автопарк сатып алу автомобиль сатылымының жартысына жуығын құрайды.

Лизингтік компаниялар жаңа автомобильдер сатып алып, олардың пікірінше, жалдау мерзімінің соңында оларды қандай сомаға сата алатындығы негізінде есептелген жалдау шарттарын жасасады. Бағаның кенеттен құлдырауы осы қалдық құнға нұқсан келтіреді. «Автопаркті сатып алушы активтері құнының ұдайы құлдырауынан нашар ештеңе жоқ», - деді Брюссельдегі Leaseurope компаниясының бас директоры Ричард Кнуббен.

Еуропадағы ең ірі автотұрақ компаниясы Ayvens (ALDA) компаниясының бас директоры Тим Альбертсен 3,4 млн-ға жуық көлік паркі бар, олардың 10% электр көлігі Tesla қызметінің жақсарғанын, бірақ қайта сату құнының төмендеуі залал келтіргенін айтты. «Tesla мұны түсінді және бізге көмектесетін шешімдерді ұсынады», - деді ол.

Arval, автомобиль лизингі бойынша BNP Paribas бөлімшесі (BNPP), Tesla құнының төмендеуіне байланысты шығынға ұшырағаннан кейін электр көліктерін сатып алу туралы үш қытайлық автоөндірушілермен келіссөздер жүргізуде. Arval бас директорының орынбасары Барт Беккерстің айтуынша, Arval 1,7 млн автокөлігі бар өзінің автопаркінен 170 000 жуық электромобильді жалға алады.

Автоөндіруші автомобиль жалдау компаниялары сияқты қайта сату құнының проблемасымен бетпе-бет келеді. Hertz (HTZ) Tesla-ны АҚШ нарығында сатады, ал неміс бәсекелесі Sixt (SIXG) оларды сатып алуды тоқтатты. Tesla электромобильдері мен басқа да брендтердің қалдық құнының төмендігі 2023 жылы оның пайдасын 40 млн еуроға ($42,7 млн) қысқартты.

Автопарктің клиенттері кез келген автомобиль нарығында маңызды, бірақ әсіресе Еуропада, онда компаниялар көбінесе қызметкерлерге көп қызметтік автокөліктерді жалға береді, осыған байланысты салық жеңілдіктеріне байланысты. Dataforce зерттеу компаниясының мәліметінше, өткен жылы Ұлыбритания мен ЕО-ның 15 елінде лизинг және автомобиль жалдау бойынша компанияларды сатып алу Tesla сатылымының 44% -ын құрады.
Бірінші тоқсанда Tesla автопаркінің сатылымы 2,3% -ға төмендеді, ал жалпы нарық 3,5% -ға өсті. Автопарк сатылымы төмендегеніне қарамастан, Tesla бизнесінде лизингтік компаниялар мен автомобиль жалдау фирмаларының үлесі осы нарықтарда 49% -ға дейін өсті.

Tesla-ның сатуы мен пайдасы бүкіл әлемде ұзақ өсім кезеңінен кейін құлдырады. Автоөндіруші бірінші тоқсанда әлемдік жеткізілімдердің 8,5% -ға қысқарғанын хабарлады, бұл төрт жыл ішіндегі алғашқы төмендеу болды. Dataforce деректері бойынша, осы 16 еуропалық елде автопарктер сатылымының төмендеуі өткен жылмен салыстырғанда 2023 жылы 57% -ға өсуден кейін болды. Еуропалық автоөндірушілер қауымдастығының мәліметінше, Tesla бүкіл Еуропа бойынша сатудың бірдей пайыздық өсімін көрсетті.

Жақында ғана Tesla алдыңғы қатарда болды, бұл еуропалық корпоративтік клиенттердің ішкі климаттық мақсаттарға немесе ЕО-ның шығарындылар жөніндегі мақсаттарына қол жеткізу үшін электр көліктеріне балама аз болғанын білдіреді. Бірақ жағдай тез өзгеруде. Автопарк менеджерлерінің, сондай-ақ лизингтік компаниялар басшыларының айтуынша, қытайлық автоөндірушілер, соның ішінде BYD, Еуропаға арзан электр модельдерін жеткізеді және Tesla корпоративтік клиенттерін белсенді тартады. Volkswagen және BMW сияқты ескі автоконцерндер де бәсекеге қабілетті электромобильдер шығарады.

Tesla-ға баяу әрі қымбат қызмет көрсету еуропалық лизингтік компаниялар мен олардың клиенттері үшін тағы бір ауыр мәселе болды. Осыған қарамастан, Tesla-ның қанағаттанарлық клиенттері бар. Автомобиль лизингімен айналысатын британдық Octopus Energy энергетикалық компаниясының бөлімшесі Octopus Electric Vehicles шамамен 15 000 электр көлігінің арасында 5000 Tesla-ға жуық бар. Бас директор Фиона Ховарт Тесла электромобильдердің пионері ретінде қызмет көрсету операцияларын түсіну үшін уақыт қажет екенін және ескірген автоөндірушілер өздерінің электромобильдеріндегі ұқсас проблемаларға тап болатынын айтты. Ол Tesla-ны қайта сату құны коронавирус пандемиясы кезінде жасанды түрде көтерілгенін және оны төмендету қажеттігін айтты. «Біздің Tesla-мен шынымен де жақсы жұмыс қарым-қатынасымыз бар», —  деді ол.

Британдық National Grid энергетикалық компаниясы автопаркінің менеджері Лорна МакАтир Tesla компаниясымен қарым-қатынастың әлдеқайда күрделі екенін айтты. Ол жөндеу шығындары туралы мәліметтер жинап, Tesla-да олардың саладағы орташа көрсеткіштен үш есе жоғары екенін анықтады. Оның айтуынша, басқа да проблемалар тапсырыс беру жүйесі мен ақаулармен келетін автомобильдерді қамтиды. Мысалы, Tesla деформацияланған алдыңғы әйнектері бар бірнеше электромобильдерді жеткізіп, оларды кепілдік бойынша жөндеуден бас тартты. 2000 бірлігі бар National Grid компаниясының автопаркінде 500-ден астам Tesla автокөлігі бар. МакАтир егер мәселелер шешілмесе, өз компаниясына Tesla-ны өзінің автопаркінен шығаруды ұсынуды жоспарлап отырғанын айтты. Бұл арада Tesla компаниясының басты қытайлық бәсекелесі BYD National Grid компаниясына автокөлік жеткізе бастады.

"Tesla Еуропадағы сатылым қарқынының төмендеуіне алаңдаушылық білдіріп отыр. Американдық корпорация бұрындары да жеңілдіктер жасаған, бірақ олар ол үшін ең «проблемалы» қытай нарығына ғана қатысты. Бірінші тоқсанда Еуропада, Dataforce мәліметінше, Tesla электромобильдерін сату 2,3% г/г төмендеді, ал жалпы ЕО-да сату 3,5% өсті. Бұл жағдай Қытайдан келетін қымбат емес автомобильдер мен электромобильдердің көптігімен және еуропалық өндірушілердің де қытайлықтардың соңынан бағаны төмендетуімен байланысты. Сондықтан Tesla көтерме сатып алушыларға теңдессіз жеңілдіктер және өз өнімінің сапасын едәуір арттыру есебінен сатуды арттыруға тырысады ", — деп есептейді Freedom Finance Global жетекші талдаушысы Наталья Мильчакова.