07.06.2024 16:32

Boeing ғарыш кемесі ХҒС-қа жетті, бірақ проблемалары бар

Кеше The Boeing Company (NYSE: BA) компаниясының Starliner ғарыш кемесі ХҒС Халықаралық ғарыш станциясына жете алды. Осылайша, Boeing енді өзінің жер орбитасына ұшуға арналған жеке басқарылатын кемесі бар екенін мәлімдей алады. Алайда алғашқы рейс көптеген проблемалармен қатар жүрді және Boeing өз әзірлемелерінің сенімділігін дәлелдеуге тура келеді.

Starliner Жерден ұшып шыққаннан кейін 27 сағатқа жуық уақыт өткен соң МКС-ға тұйықталды, ал екі сағаттан кейін астронавттар станция бортына шықты.
Осылайша, бірнеше рет кейінге қалдырылған старттарға қарамастан, оның ішінде гелийдің ағуы мен жабдықтың ақауы салдарынан миссия табысты орындалды.

Ағып кету проблемасы шешілмеген, оның үстіне тағы екі ағып кету анықталды, яғни гелий ағып кеткен төрт жер бар. Бірақ НАСА ұшуға рұқсат берді, себебі түсетін газдың көлемі аз және гелий өрт қаупі жоқ. МКС-да барлық гелий ұшып кетпес үшін қозғалтқыш крандарын жабуға тура келді.

Дегенмен, Boeing-тегі гелий проблемасы ұсақ деп есептейді. Түйісу кезінде бағдарлы қозғалтқыштардың істен шығуы әлдеқайда нашар болды. Бұл кемені бұру, еңіс бұрыштарын өзгерту, жақындату, айналу және т.б. үшін пайдаланылатын шағын зымыран қозғалтқыштары. Яғни, бұл машинадағы рульдік басқару сияқты, онсыз қозғалыс мүмкін, бірақ, әрине, нашар аяқталады.

Starliner бағдарының қозғалтқыштары жақындау кезінде бақылаусыз өшірілді. Нәтижесінде, ғарыш кемесі МКС-ға жақын жерде бір сағаттан артық «ілініп» қалды. Бақытымызға орай, бес қозғалтқыштың төртеуін қосуға және сәтті түйісуге мүмкіндік туды. Егер бұл мүмкін болмаса, ғарышкерлер ғарышта дәрменсіз жағдайда қалар еді. Мүмкін, скафандрларда ХҒС-ға ауысу немесе басқа кемемен түйісу үшін бірегей операция қажет болар еді. Мұның бәрі - өте жоғары тәуекел.

Сәтсіздікке не себеп болғаны әзірге белгісіз. НАСА-да себебі бағдарламалық қамтамасыз етудегі қателіктер деп есептейді, ал қозғалтқыштардың өздері қалыпты болды, себебі оларды іске қосу мүмкін болды.

Бірақ проблемалық бағдарламалық жасақтама — бұл да маңызды мәселе, өйткені Starliner бастапқыда тәжірибесі аз коммерциялық экипаждар үшін барынша автоматтандырылған кеме ретінде ойластырылған. Теориялық тұрғыдан алғанда, Starliner экипажына межелі пунктті беру жеткілікті, мысалы, МКС және кеменің автопилотының өзі оңтайлы траекторияны есептеп, ұшуды орындауы тиіс.

Осындай күрделі бағдарламалық жасақтаманы жетілдіруге уақыт керек шығар. Кез келген жағдайда, алғашқы басқарылатын ұшу Boeing-ті ұшулар үшін Starliner сертификаттауға және МКС рейстеріне тұрақты келісімшарттар алуға жақындатты.

6 маусымдағы сауда-саттықта BA акциясы $191,42 болды.