21.08.2023 10:13

UAW кәсіподағымен келіссөздер процесі Ford, General Motors және Stellantis бағаларын басуды жалғастыруда

14 қыркүйекте UAW жұмысшылар кәсіподағының АҚШ автомобиль өндірушілерінің "үлкен үштігімен" келісімшарты аяқталады. Кәсіподақта тұрған 146 мың жұмысшы Ford Motor Co. (F), General Motors Co. (GM) және Stellantis N. V. (STLA) кәсіпорындарында еңбек етеді. 

UAW автокөлік өндірушілерінен кәсіподақ қызметкерлері үшін жалақыны 40% көтеруді талап етеді, бұл бірқатар қосымша жеңілдіктер береді. Reuters агенттігінің бағалауы бойынша, UAW талаптарын орындау жұмысшылардың орташа сағаттық жалақысын $60-тан $150-ге дейін көтеруді талап етеді. Әр түрлі дереккөздердің бағалауы әр түрлі, бірақ кәсіподақ шарттарын қанағаттандыру кәсіподақ жұмысшыларының жалақысының кем дегенде $90 долларға дейін өсуіне әкелуі мүмкін деп болжауға болады. UAW президенті Шон Фейн 16 тамызда кәсіподақ ағымдағы келісімшарт мерзімі аяқталғанға дейін келесі аптада ереуілге рұқсат беру туралы дауыс беретінін айтты. Мұндай қадамды кәсіподақ «келіссөздердің тым баяу қарқынымен» түсіндіреді.

Қазіргі UAW келісімшарты келіссөздер тараптарына да қиын болды. 2019 жылы Детройт автомобиль өндірушісімен келіссөздер 40 күндік ереуілмен аяқталды, атап айтқанда General Motors-қа $3,6 миллиард доллар шығын әкелді. Сұраныстың төмендеуіне және пандемиядан кейін компоненттердің жетіспеушілігіне байланысты өндіріс қысқарғаннан кейін автомобиль өндірушілер жеткізу тізбегінің проблемаларына тап болды. Тұтынушылардың артық жинақтары автомобиль өндірушілерге өскен шығындардың бір бөлігін тұтынушыға ауыстыруға мүмкіндік берді. Жаңа көліктердің қымбаттаған бағасымен компаниялардың қорлары қалпына келтіру белгілерін енді ғана көрсете бастады. АҚШ-тағы жаңа автомобильдер қорының қазіргі деңгейі 2019 жылғы деңгейден 35% - дан төмен. Бұл арақатынас жаңа ереуілдің салдары өндірушілер үшін де, тұтынушылар үшін де жойқын болуы мүмкін екенін көрсетеді, олар кейіннен нарықта оларды қанағаттандыратын ұсынысты таба алмауы мүмкін.

Deutsche Bank ереуіл әрбір зардап шеккен автокөлік өндірушісінің кірісін аптасына шамамен $400-500 миллион долларға төмендетеді деп есептеді. Нарық сонымен қатар ереуілдің болашағын жеткілікті жоғары деп бағалайды. 7 тамыздан бастап Ford, General Motors және Stellantis акциялары орта есеппен 9% - дан астам төмендеді.

«Өткен аптада автокөлік өндірушілерінің орта мерзімді жоспарларына қауіп төндірмейтін кәсіподақ талаптары енді компаниялардың электромобильдерді сатуға арналған өндірісті қайта құру аясында маржаны сақтау жоспарларын жүзеге асыруда артта қалу қаупін тудырады. Алайда, егер тараптар келесі аптада келісімге келсе, «үлкен үштік» акциялары тамыздың басындағы деңгейге дейін тез өсе алады деп айтуға болады», – дейді Freedom Finance Global сарапшысы Дмитрий Поздняков.