06.03.2024 14:04

Кәсіподақ ұйымдары Boeing-ке талаптарын ұсынды

Boeing (BA) 16 жылдан бері алғаш рет жаңа келісімшарт жасау мақсатында кәсіподақ ұйымымен келіссөздер бастады.
АҚШ кәсіподақтары келіссөздер үстелінде ірі келісімшарттар алу үшін еңбек нарығындағы шиеленісті пайдаланды, түрлі саладағы жұмысшылар 2023 жылы жалақыларына үлкен өсім алды.
Саладан жоғары табыс тапқан автомобиль өнеркәсібі қызметкерлерінен айырмашылығы, Boeing келіссөздер жүргізе бастады.
Алайда, Boeing-тің жағдайы онсыз да оңай емес, компания 2022 жылы $5 млрд жоғалтқаннан кейін 2023 жылы $2,2 млрд мөлшеріндегі таза шығын туралы хабарлады.
Boeing 30 MAX ұшақтарын жасайтын Вашингтондағы 737 мыңнан астам жұмысшының өкілі болып табылатын Халықаралық машина жасаушылар мен аэроғарыш өнеркәсібі қызметкерлерінің қауымдастығы (IAM) зейнетақы төлемдерін жақсартып, табыстың тоқырау жылдарын атағаннан кейін үш-төрт жылдан астам 40% жалақыны арттырғысы келеді.
Жұмысшылар ереуілге рұқсат беру мандатына 17 шілдеде дауыс беруге тиіс, бірақ келісімшарттың қолданылу мерзімі аяқталғанға дейін 12 қыркүйекте ереуіл өткізе алмайды.
Жұмысшылар келісімшартты 2008 жылы ратификациялап, 2011 жылы екі ұзартуды 2014 жылы мақұлдады. Биылғы сегіз жылдық ұзарту 2016 жылы басталды.
Сейсенбі күні Boeing мәлімдемесінде компания «біздің қызметкерлердің қажеттіліктерін қанағаттандыратын және бізге өте бәсекеге қабілетті әлемдік нарықта жаңа бизнесті жеңіп алуға мүмкіндік беретін келісімге қол жеткізе алатынымызға сенімдіміз» делінген.
Сарапшылардың айтуынша, ереуіл кәсіподақтардың ықпалынан және жұмысшылардың 2014 жылғы ұзарту шарттарына наразылығынан туындауы мүмкін, сондай-ақ АҚШ авиациялық реттеуіштері Boeing-тің өндірісін шектеді, себебі олар әуе өндірушілердегі қауіпсіздік процестерін мұқият зерттейді.
Жұмысшылар саяси қолдауға да сенуі мүмкін. Президент Джо Байден кәсіподақтарды қолдауды өткен жылы автомобиль өнеркәсібі қызметкерлерінің пикеттеріне қатысып, өзінің экономикалық саясатының негізі деп санайды. 
«Boeing-тің 737 МАХ лайнерін жеткізуге қатысты шектеулерге қатысты мәселелеріне тағы бір мәселе қосылуы мүмкін - зауыт жұмысшыларының ереуілі, егер ол орын алса, корпорацияның соңғы 16 жылдағы алғашқы осындай оқиғасы болады. Корпорацияның жұмысшыларын біріктіретін ірі кәсіподақ Boeing басшылығынан төрт жыл бойы жалақыны 40% -ға арттыруды талап етеді. Кәсіподақтың ұстанымы мынада: 2014 жылдан бастап жұмысшылардың болашақ зейнетақысы төмендетілді, үстемелері шектелді, ал жалақының жыл сайынғы индексациясы жылына ең көп дегенде 1% құрады, бұл соңғы екі жылда АҚШ-тағы жылдық инфляцияның күрт өсуін ескермеді. Жұмысшылардың талабын түсінуге болады, алайда, олар ереуіл өткізу үшін корпорация өткен жылы ұшып көтерілу кезінде Boeing 737 MAX 9-дың есігін жыртқан үлкен жанжалдың эпицентріне тап болған кезде барынша ыңғайлы уақытты таңдағанына назар аудару керек. Кәсіподақ ереуіл 2023 жылдың жазына жоспарланған деп есептейді, бірақ түрлі себептерге байланысты ол кейінге қалдырылды. Мұндай жағдайда Boeing басшылығы жұмысшылардың талаптарын мұқият тыңдап, жақын арада орындалатын талаптардың кем дегенде бір бөлігін орындауға тура келеді», - дейді Freedom Finance Global жетекші талдаушысы Наталья Мильчакова.