17.06.2024 15:49
Тұтынушылық мінез-құлқындағы өзгерістер аясында пайдаланылған электр көліктерінің бағасы төмендеуді жалғастыруда
Әсіресе соңғы 12 айда электромобильдердің қайталама нарығындағы бағаның күрт құлдырауы байқалды. 2023 жылғы маусымда қолдау көрсетілген электр автомобилінің құны қолдау көрсетілген дәстүрлі автомобильге қарағанда орташа алғанда 25% -ға жоғары болды. Ағымдағы жылдың мамыр айына қарай АҚШ-та қолдау тапқан электромобильдер бензинді қозғалтқышы бар кәдімгі машинаға қарағанда шамамен 8% -ға арзан болды. Өткен жылы қайталама нарықтағы дәстүрлі КО бағасы 3-7% -ға, ал электромобильдерге - 30-39% -ға төмендеді.
iSeeCars автокөліктерін сату туралы хабарландыру агрегаторының талдаушысы Карл Брауэр: "Қолдау көрсетілген автокөліктерді сатып алушылар енді электр көліктері үшін сыйақы төлегісі келмейтіні анық. - Көлік әуесқойларының санасында КО-ны зарядтау қажеттілігі енді ауыртпалық ретінде қабылданады және электромобильдер сатып алу үшін тартымды емес, яғни дәстүрлі машиналарға қарағанда арзан нысанға айналады».
Бұдан басқа, электр көліктерінің қайталама нарығында ұсыныс көлемі өсуде: көбінесе автокөлік иелері өздерінің зарядталған көліктерін сатуға шығаруда. 2022 жылы АҚШ-та 176 918 пайдаланылған электромобиль сатып алынды. Осы жылдың мамыр айында олардың саны 45 мыңнан асты. Осылайша, нарықта электрокарлар көбейіп, КО-ның бұл түрі көптеген әлеуетті сатып алушылар үшін қолжетімді болып келеді.
Tesla (TSLA) бас директоры Илон Маск бастаған баға соғысы қолдау көрсетілген электромобильдерге бағаның төмендеуінің тағы бір маңызды драйвері болды: 2023 жылы «таза» машиналарға сұраныс қысқарған кезде ол өз өнімдерінің бағасын төмендетті, әсіресе X, Y және S модельдері үшін бұл төмендеу 2024 жылы да жалғасты.
Электромобильдерге сұраныстың құлдырауы және зарядтау инфрақұрылымын дамытудың жеткіліксіз деңгейі көптеген автоөндірушілерді осы бизнес-бағытты дамыту жөніндегі бағдарламаларды қайта қарауға және қазір жарылғыш сұранысқа ие гибридті көлік құралдарын ілгерілетуге баса назар аударуға мәжбүр етті. Мәселен, General Motors (GM) жақында электромобильдерді сату және шығару жөніндегі жоспарды 200-300 мыңнан 200-250 мыңға дейін түзетті (ағымдағы жылдың бірінші тоқсанында электр автомобильдеріне GM жиынтық сатылымының 3% -дан кем тиесілі болды). Ford (F) жалпы алғанда Model E электромобилін сату жөніндегі бағдарламадан шығынды тіркеді, алайда компанияда гибридтік және «таза» электромобильдерді сатудың жиынтық көлемі мамырда ұлғайды.
Ақырында, сектордың техникалық жабдықталуы бұрынғысынша көп нәрсені талап етпейді: бар зарядтау станцияларының саны жеткіліксіз, сондықтан көптеген америкалықтар үшін электр көлігіне көшу қажетті инфрақұрылымға жеңіл қолжетімділіктің жоқтығымен байланысты.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, Gallup сәуірдегі сауалнамасының нәтижелері таң қалдырмайды: АҚШ-та электромобиль иелерінің саны бір жыл ішінде 3% -ға ұлғайған болса да, осындай КО-ны сатып алуды «жақтаған» тұтынушылар саны дәл осындай шамаға азайды, сауалнамаға қатысқандардың 12% -дан 9% -ға дейін төмендеді. Тұтастай алғанда, америкалықтардың 35% болашақта электромобильді сатып алуға теориялық тұрғыдан дайын екенін хабарлады: салыстыру үшін, олардың үлесі бір жыл бұрын 43% -ды құраған. Осылайша, сауалнаманың қорытындысы жүргізушілердің тұтынушылық мінез-құлқындағы айқын өзгерістерді көрсетеді.
Freedom Finance Global сарапшысы Владимир Черновтың пікірінше, тұтынушылық сұраныстың әлсіреуін көрсететін пайдаланылған электромобильдер бағасының төмендеуі автомобиль жасау компанияларының 2024 жылдың екінші тоқсанындағы қаржылық нәтижелеріне теріс әсер етуі мүмкін. Осыған байланысты сарапшы Tesla немесе Ford сияқты компаниялардың құнды қағаздарының құны қысымға ұшырауы мүмкін деп болжайды.